כתב אישום נגד רופאים צבאיים שסירבו לקחת חלק במבצע "צוק איתן"

    דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on כתב אישום נגד רופאים צבאיים שסירבו לקחת חלק במבצע "צוק איתן"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליטות הצבאית הגישה ביום חמישי שעבר כתב אישום נגד שני רופאים מהמגזר הבדואי שסירבו לקחת חלק במבצע "צוק איתן" בעזה. השניים, המשרתים ביחידות שדה של פיקוד דרום, מואשמים בהשתמטות מפעילות קרבית; על כתב האישום דיווח אתמול עיתון "הארץ".

    כתב האישום מייחס לשניים לא רק עבירת סרבנות חמורה אלא גם עבירה של התנהגות בלתי הולמת. שני הרופאים נמצאים במעצר ב-11 הימים האחרונים.

    על-פי הדיווח, כתב האישום הוגש לאחר שביום שבו התחיל המבצע, עזבו השניים, אחים המשרתים כרופאים, את יחידותיהם ששהו בסמוך לגבול רצועת עזה. "הארץ" ציין כי דובר צה"ל מסר כי "המקרה מוכר ואם פרטיו יתבררו כנכונים, הוא יטופל במלוא החומרה". דובר צה"ל הדגיש: "התנהגות זו איננה עולה בקנה אחד עם המצופה מקצין בצה"ל בשגרה, וביתר שאת בחירום".

    בכתב האישום נכתב עוד, כי יחידותיהם של שני הרופאים היו במצב כוננות מוגבר. "השניים עזבו את היחידה לכאורה מתוך מטרה שלא ליטול חלק בפעילות הלחימה הצפויה. במהלך התקופה שבה התנהלה החקירה בעניינם, סירבו השניים לחזור ליחידותיהם, למרות שהחל המבצע הצבאי", נכתב.

    העונש על עריקה מסוג זה הוא כיום מאסר של עד 15 שנה. בתחילת השנה ביקשה מערכת הביטחון לשנות את החוק כך שהעונש המרבי על עבירות שכאלה יעמוד על שבע שנים בלבד אבל לקבוע מדרגה, שבה אם אדם יערוק מפעילות מבצעית או קרבית, כפי שכתב האישום מייחס לשניים, עונשו יעמוד על עשר שנות מאסר.



    0 תגובות